velocizza la candidatura condividendo il tuo profilo
dettagli di lavoro
For our client, a renowned international pharmaceutical company based in Solothurn, we are currently seeking a motivated and experienced Finance Support professional to join the team as:
Senior Financial Specialist - 100%
Key Responsibilities:
Budgeting & Forecasting Support the budgeting and forecasting activities for the site. Monitor and report on monthly business performance against budgets and forecasts. Identify and analyze variances, and communicate potential risks effectively.
Month-End, Quarter-End, and Year-End Close Assist with the month-end, quarter-end, and year-end close activities, ensuring accurate accounting and classification of costs.
Capital Spending Process Support the capital spending process, including month-end accruals and capital forecasts. Collaborate with the Engineering department to monitor and execute the capital forecasts.
Vendor Management Ensure effective financial vendor management by closely working with key suppliers to monitor spending and ensure compliance with all requirements.
Other Duties Perform additional finance-related tasks as required, supporting global initiatives and liaising with other departments.
For our client, a renowned international pharmaceutical company based in Solothurn, we are currently seeking a motivated and experienced Finance Support professional to join the team as:
Senior Financial Specialist - 100%
Key Responsibilities:
Budgeting & Forecasting Support the budgeting and forecasting activities for the site. Monitor and report on monthly business performance against budgets and forecasts. Identify and analyze variances, and communicate potential risks effectively.
Month-End, Quarter-End, and Year-End Close Assist with the month-end, quarter-end, and year-end close activities, ensuring accurate accounting and classification of costs.
Capital Spending Process Support the capital spending process, including month-end accruals and capital forecasts. Collaborate with the Engineering department to monitor and execute the capital forecasts.
Vendor Management Ensure effective financial vendor management by closely working with key suppliers to monitor spending and ensure compliance with all requirements.
Other Duties Perform additional finance-related tasks as required, supporting global initiatives and liaising with other departments.
qualifiche
Education: Bachelor's degree in Accounting or equivalent.
Experience: 5-6 years of experience in a finance or accounting role. Strong knowledge of US Generally Accepted Accounting Principles (GAAP) is essential.
Skills:
High competency in ERP financial systems, MS Excel, Business Objects, and Hyperion.
Ability to work in a fast-paced, dynamic environment with a strong focus on accuracy and deadlines.
Strong communication and interpersonal skills to liaise with various stakeholders across the site.
Customer-focused, proactive, and results-oriented.
Languages:
English: Minimum B1 level (Intermediate).
German: Minimum B1 level (Intermediate).
This is a great opportunity to be part of a leading international pharmaceutical company and contribute to the success of critical operational processes. If you thrive in a dynamic environment and have a strong background in finance, we encourage you to apply.
Condividi questa opportunità
contattaci.
saremo felici di rispondere alle tue domande in merito a questa posizione.
Sai come funziona il nostro iter di selezione? Scopri come aiutiamo le persone a trovare il lavoro giusto.
1 di 8
candidati con Randstad.
Candidarsi alle nostre offerte di lavoro è facile. Dopo aver ricevuto la tua domanda di impiego, la verificheremo per capire se è linea con il ruolo professionale e l’azienda.
2 di 8
ti ricontatteremo.
Il nostro consulente ti contatterà a tempo debito per discutere la tua candidatura e futuri desideri di carriera.
3 di 8
per registrarti.
Se non hai ancora lavorato con noi, avremo bisogno di ulteriori informazioni di base per confermare la tua idoneità a lavorare in Svizzera.
4 di 8
verifica compatibilità, referenze e formazione.
Dovremo poi controllare un paio di dati – faremo le necessarie verifiche di compatibilità per assicurarci che tu sia il candidato ideale per il ruolo, contatteremo le referenze che ci hai trasmesso e ti aggiorneremo.
5 di 8
il lavoro perfetto per te.
Il nostro team di esperti organizzerà un colloquio per il profilo per cui ti sei candidato oppure, in caso di migliori opportunità, ti proporrà delle alternative.
6 di 8
il colloquio.
Ci assicureremo che tu sia perfettamente preparato ad affrontare il tuo colloquio e al corrente di quello che ti aspetta. Buona fortuna!
7 di 8
inizia il tuo nuovo impiego.
Congratulazioni! Sei pronto per iniziare il tuo nuovo impiego. Il team garantirà che tu sia perfettamente pronto ad affrontare il tuo primo giorno di lavoro.
8 di 8
supporto continuo.
Una volta iniziata la tua nuova sfida, ti contatteremo per vedere come procede e per assicurarci che tu abbia il nostro supporto nello svolgimento del tuo impiego.
Zur Unterstützung des Leiters Finanzen und Administration für unseren Kunden aus dem Industrie-Bereich, suchen wir eine initiative, strukturierte und erfahrene Persönlichkeit als Finanz- und Projekt Controller (m/w) 80-100%Das erwartet dich: Finanzen & Administration:Führen / Kontrolle der Haupt- und NebenbücherErstellen von Monatsabschlüssen & diversen Berichten, (Forecast, Express Report, Cash-Flow Report, Monatsabschluss (MOBER)-Report)Jahresabschlussar
Zur Unterstützung des Leiters Finanzen und Administration für unseren Kunden aus dem Industrie-Bereich, suchen wir eine initiative, strukturierte und erfahrene Persönlichkeit als Finanz- und Projekt Controller (m/w) 80-100%Das erwartet dich: Finanzen & Administration:Führen / Kontrolle der Haupt- und NebenbücherErstellen von Monatsabschlüssen & diversen Berichten, (Forecast, Express Report, Cash-Flow Report, Monatsabschluss (MOBER)-Report)Jahresabschlussar
Für unseren Kunden, ein etabliertes Unternehmen mit modernem Arbeitsumfeld, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine engagierte Persönlichkeit als: Sachbearbeiter Buchhaltung + Einkauf 100% Deine AufgabenEinkauf (50%): Auswahl und Beschaffung von Sortimenten, Bestellabwicklung, LieferterminüberwachungAdministrative Unterstützung (30%): Kundenbetreuung, Vertragswesen, allgemeine AdministrationBuchhaltung (20%): Kreditoren-/Debitorenbuchhaltung, Ste
Für unseren Kunden, ein etabliertes Unternehmen mit modernem Arbeitsumfeld, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine engagierte Persönlichkeit als: Sachbearbeiter Buchhaltung + Einkauf 100% Deine AufgabenEinkauf (50%): Auswahl und Beschaffung von Sortimenten, Bestellabwicklung, LieferterminüberwachungAdministrative Unterstützung (30%): Kundenbetreuung, Vertragswesen, allgemeine AdministrationBuchhaltung (20%): Kreditoren-/Debitorenbuchhaltung, Ste
ricevi le offerte di lavoro via mail
Ti informeremo quando ci saranno offerte di lavoro in linea con la tua ricerca.
Fatto! i tuoi avvisi e-mail stanno per arrivare...
A partire da ora invieremo direttamente nella tua casella e-mail le ultime offerte di lavoro pubblicate in linea con i criteri di ricerca che hai impostato.